آتليه عكاسي آتليه عكاسي .

آتليه عكاسي

آتليه چيست

عكاسي

بسياري از مردم اين سوال را از ما مي پرسند كه آتليه چيست ؟ بنابر توضيحي كلي كه عرف است ٬ آتليه را متد يا روشي براي آموزش مدل سازي هنر مي دانند كه قبل از تاسيس آموزشگاه ها و مدارس خصوصي هنر در قرون ۱۵ تا ۱۹ رواج داشت . اين كلمه از زبان فرانسوي گرفته شده و به معناي استوديوي هنرمند است . متد هاي آتليه آموزش هاي شخصي را شامل مي شود كه در آن يك هنرمند ( كه معمولا استاد كار حرفه اي نقاشي بود‌) با گروه كوچكي از هنرجويان كار مي كرد و آنها را مرحله به مرحله تعليم مي داد. امروزه نيز آتليه هاي بسياري سرتاسر دنيا وجود دارند و حتي آتليه هاي خانگي هم به آن اضافه شده اند.
آتليه چيست

آتليه چيست
متد ها و شيوه هاي تدريس در آتليه منطبق بر اصول واقع گرايي بود و بر مشاهده ي طبيعت با تمركز بر جزييات تاكيد مي شد . برخي از وظايف و تمارين شاگردان بدين قرار بود كه : طراحي و نقاشي از بازيگران و افراد مشهور ٬ نقاشي و طراحي از مدل هاي زنده و حتي زندگي . دانش آموزان مي بايست هر وظيفه را به نحوي انجام مي دادند كه استادكار آنها از فعاليت آنها راضي مي شد و سپس مرحله ي بعد و مشق بعدي در راه بود . آموزش ها و متد هاي گردانندگان يك آتليه با آتليه ديگر مي توانست از زمين تا آسمان متفاوت باشد با اين وجود ٬ هنرمندان از آتليه و شيوه هاي آن به اين مفهوم ياد مي كردند كه اينان سعي داشتند تكنيك ها و روش هاي نقاشي كلاسيك را به شكلي نو به جامعه معرفي كنند .
آتليه اي قديمي

آتليه اي قديمي
در اين دوره سنت هاي كهن و قديمي تمارين آتليه ٬ سينه به سينه نقل شده و از استاد به هنرجو انتقال يافته و در برخي نقاط دنيا هنوز اين شيوه تدريس زنده است. در اين نگاه ٬ بهترين شيوه براي يادگيري هنر آنست كه برخي مهارت هاي اصلي و پايه اي را تقويت كرد. همانند طراحي ٬ نقاشي ٬ مجسمه سازي به اضافه ي دانش اندوزي و باز توليد اثرات استاد. اين وظايف زمان زيادي مي خواهد تا انجام شود و ممكن است يك عمر تلاش و زحمت را نياز داشته باشد.
آتليه اي مدرن

آتليه اي مدرن
به نظر من هيچ ترفند و روشي ٬ ساده تر وجود ندارد . يعني نمي توان ميان بري يافت كه به آن قسمت هاي مربوط به تمرين هاي سخت و طاقت فرسا را دور زد و در عين حال اثري خيره كنند خلق كرد. درست مثل ورزش كاران ٬ موسيقيدانان و رقصنده ها كه سال هاي زيادي را وقف تمرين و يادگيري مي كنند و مهارت هاي خودشان را بهتر و بهتر مي كنند.


برچسب: ، آتليه قديمي، آتليه مدرن، آتليه كلاسيك، عكس هاي آتليه اي قديمي، معني لغوي آتليه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۷:۴۴:۳۱ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :